femkenoorwegen.reismee.nl

Eerste volle werkweek...

Daar ben ik dan weer! Ik ga maar eens even vertellen over deze hele week/werkweek. Tja wat heb ik dan gedaan deze week? Waar we maandag mee begonnen was hout in zakken doen, hout wat al gekloofd is. Dat lag op een grote hoop en dan kon je daar vanaf pakken om in de zakken te doen. Ja meer kan ik er niet over vertellen als dat het best zwaar is, omdat je de hele tijd moet bukken en het regende die middag ook nog.

Dinsdag hadden we ook regen maar niet zo erg gelukkig. Daardoor konden we goed doorwerken. Uiteindelijk hebben 309 zakken gevuld in 2 dagen. Dat was dus best wel veel! Deze dag hadden we ook nog even een roodborstje op bezoek, we dachten even dat zijn nestje tussen het hout zou zitten, maar we konden niets vinden. Hij was denk ik gewoon nieuwsgierig naar ons werk. Hij ging dan weer even weg en kwam weer terug en ging naar ons zitten kijken.

Woensdag het hout was klaar, dus konden we aan iets anders beginnen. We gingen het gras maaien, of ja hij ging het gras maaien en ik ging het dan ophangen en dan denken jullie misschien hoe kun je nou gras ophangen, nou dat zal ik even vertellen. Het gras was best lang en als je het dan helemaal aan de onderkant af knipt als het waren, dan heb je lange stroken die je dan dubbel kunt vouwen zegmaar en dan over een lijn hangen. En dan niet sprietje voor sprietje maar heel veel te gelijk. Zoals je hieronder ziet, wordt het dan een lange muur/schutting.

Deze dag hadden we dus wel heel mooi weer, of ja perfect om te werken beetje zon, zonder jas kunnen werken. Gewoon perfect!! Ik was gewoon verbrand in mijn gezicht helaas, wordt dan wel weer bruin hoop ik

Donderdagvandaag gingen we verder met de muur. Iets minder weer helaas vandaag, maar goed dat is het risico van het vak. Maar niet minder gezellig. We kwamen dichter bij het hok van twee schapen of ja een schaap en een bok. Zijn schapen zijn trouwens zo leuk, even tussendoor. En die vonden ons gras natuurlijk veel lekkerder, dus wij af en toe wat in hun hok gooien. Kregen ze niet snel genoeg hun gras begonnen ze te bleeeren. Ik vergeet van hen een foto te maken. Maar wat er op een gegeven moment gebeurden, de bok sprong zijn hok uit. Tja toen zaten we op die bok te jagen, hij mocht natuurlijk niet van het goede gras eten. Maar hij probeerde het telkens opnieuw zo grappig. Uiteindelijk maar weer terug gejaagd in zijn hok! Later vond ik dan ook nog een muizen nestje met 4 kleine baby muisjes. Ze hadden geluk gehad, dat ze niet kapot waren gemaaid en ik was toevallig ook nog met mijn handen het gras op aan het rapen in plaats van met de hark. Ik had hun nestje wel een beetje gemold, ik moest ze even terug leggen, want ze waren nog zo klein dat ze nog blind waren.

Vrijdag laatste werkdag, het begon droog en we hoefden niet meer zoveel van het gras. Tot het rond 10 a 11 uur begon te regenen en niet z'n beetje ook niet, alles was nat zelfs mijn regenkleding hielt het niet meer! We waren best snel klaar toen en zijn we naar binnen gegaan alles laten drogen en niets meer gedaan! Het heeft namelijk heel de dag zo geregend! Rond half 8 dacht ik ja het is droog, ik ga even snel een rondje wandelen, maar ik had het nog niet bedacht en het begon weer. Nu is het zelfs zo dat ik zegmaar geen bergen meer heb als uitzicht vanaf mijn kamer.

Zo dat was dan mijn werkweek met heeeeeeel veeeel bukken, hopelijk volgende week niet meer zo veel bukken. Engels gaat steeds een klein beetjes beter. Ik kan iets meer terug zeggen wat iets prettiger is. Oh ja kunnen jullie wat goed weer hierheen sturen Ik wil morgen graag droog naar een dorpje fietsen!!

Reacties

Reacties

Janneke

Leuk fem, ik hoop voor je dat het morgen droog is en naar het dorp kunt fietsen. En ik hoor dat je het leuk hebt en dat vind ik fijn om te horen. Goodnightxxxx

Dick

Hoi femke een nuttige week gehad maar wel veel regen dat is hier beter Al een beetje boerin aan het worden Fijn weekend groetjes dick en marian

Karin temmink

Hé Femke...jammer van het slechte weer..maar leuk om te lezen dat het goed gaat.
Heb je een beetje last van heimwee...of is dat totaal niet aan de orde.
Fijn dat je je steeds beter kunt verwoorden in het Engels.
Enjoy and have a nice weekend...

Joke

Hoi Femke,
Als ik je weekverslag lees dan ben jij denk ik toe aan een welverdiend vrij weekend. Jij hebt keihard gewerkt zeg!! Misschien is in het dorp wel Midelgan te koop om te spieren in te smeren ha, ha.
Jammer dat het weer nog niet meezit.
Femke heb jij een mooie kamer en heb jij die al een beetje á la Femke in kunnen richten? En hoe zijn de maaltijden? Is het te vergelijken met een Nederlandse?
Hier gaat alles z'n gangetje. Behoorlijk heet en benauwd geweest. Vandaag was het zo'n 24/25 *C.
Femke een fijn weekend!!
Groetjes Bert en Joke


Marieke

Pffff wat moet je hard werken!! Maar gelukkig wel in een hele mooie omgeving. Leuk om te lezen weer!

Lenie

Hoi Femke, pft, je moet hard werken hoor. En met dat weer! Maar wél in een mooie omgeving en dat maakt veel goed. Het mooie weer heb ik naar jou toegestuurd. Ik was het helemaal beu, jij mag het hebben, haha. We hebben deze, én volgende, week vakantie. Werkvakantie omdat we z'n best aan het schilderen en de muren aan het sauzen zijn. Het begint al iets te worden en tegen de tijd dat jij terugbent moet het 'n heel eind zijn dan laat ik het je allemaal zien! Het was flink afzien als je hard moet werken met 34gr.
Maar goed, jij hebt nu lekker weekend en ik hoop dat het mooie weer je bereikt heeft. Geniet van je weekend. Maak ook 'n fotootje van je kamer dan weten we hoe je woont. Fijn weekend, goed uitrusten maar vooral genieten! Liefs!

Dianne

Sjonge jonge, zakken vullen, gras ophangen, op bokken jacht, kleine muisjes redden en dat alles met een buitje regen. Femke je gaat gewoon gebukt door en dat vind ik erg knap van je.
Ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen. Kom maar op met de volgende.

Cees Glorius

Hoi Femke, je verhaal met veel plezier gelezen. Dat Engels beter gast doet me veel plezier! Ben benieuwd naar je verhaal van volgende week.

Je pa,

Weer een super verhaal van een super meid.
We zijn super trots op je.....geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active