femkenoorwegen.reismee.nl

Dorpje

Nou je moet er wat voor over hebben hoor om in het dorpje vertellen. Vooral als het gaat zoals het bij mijn ging. Zaterdag wilde ik vertrekken in de ochtend, maar wat denk je het regent. Dus ja wat dan, ga ik wachten of ga ik het wagen. Ik had besloten maar eerst een paar wasjes te doen en dan verder te kijken. Na de lunch was ik dan toch maar vertrokken, op de fiets. Regenkleding mee en gaan met die banaan. Die fiets was klaar en die kon ik meenemen, maar het was een oude fiets, maar het was goed zoals hij vertelde, dus ik vertrok met volle moet! Maar helaas bij de eerste bult kwam ik al niet omhoog haha, dus ging ik maar lopen. Het was 5 km die route en helaas veel omhoog. Maar er komt natuurlijk ook weer een moment dat je naar beneden kan. Dat kon wel fietsend!

In het dorpje aangekomen, stopte ik even bij het kerkje, een mooi wit kerkje van hout.

Toen bij ik naar de winkel gegaan om even wat lekkere dingetjes te halen voor op mijn kamer en dan natuurlijk niet te vergeten de overheeerlijke chocolade van Noorwegen, kun je gewoon nergens anders kopen.
Nou toen kwam ik buiten en ja hoor het regende, dan maar schuilen bij het kerkje. Daarna nog even een beetje rondgekeken, maar er is niet zoveel in dit dorpje, dan moet ik echt verder weg denk ik.
Dus wilde ik weer terug gaan. Nu komt het leukste van het verhaal, ik wilde aanfietsen maar toen zei mijn zadel 'krak' en ik dacht neeeee. Nu moet ik alles lopen en dan is 5 km niet heel ver maar wel met fiets in je hand en super steil omhoog. Maar ja ik moest toch terug, dus begon toch maar te lopen. En dan toch af het toe staand op mijn fiets naar beneden en zo ben ik dan toch terug gekomen. Onderweg nog nederlanders tegen gekomen en een ander meisje wat hier vorig jaar is geweest om te werken. Ze heeft nu een vriend hier. Ze vroeg of ik mee ging wandelen de volgende dag. Oh ja ze lachte me natuurlijk eerst even uit!! Daarna zei ik natuurlijk ja.

Dus de volgende dag heb ik gewandeld met haar, het duurde even voordat ze er was. Maar ja het was toch slecht weer, weer bijna heel de dag regen en de wandeling was natuurlijk ook in de stromende regen, behalve toen we terug kwamen toen was het droog. Verder was deze dag niet heel veel bijzonders.

De rest van de foto's kun je bij foto's vinden onder het kopje 'Dorpje'.

Reacties

Reacties

Francien

Leuke belevenis femke groeten ook van jos

KARIN TEMMINK

jammer van het weer...tis er prachtig.
Maar knap dat je er toch op uit gaat.
Blijft dat Nederlandse meisje ook nog langer...dat zou wel leuk voor je zijn

Dick

Hoi femke het fietsen zonder zadel is niet goed bevallen Mooi kerkje ge zal toch geen non willen worden ha ha En de reep chocolade is die net zo lekker als het kersen vlaatje amuseer je tot de volgende keer groetjes dick en marian

Lenie

Hour Femke,
Jammer van de regen maar gelukkig zie je dat op de foto's niet!
Wat een schattig kerkje. Nog niet naar binnen geweest?
Leuk joh, een Nederlands meisje. Zeker als die, net als jij, van wandelen houdt. Zo kun je samen nog wat tijd doorbrengen en dat breekt de tijd wat.
Ook hier regent het af en toe en dat was héél hard nodig na de tropische week die we vorige week hadden. We hebben nog steeds vakantie en de verbouwing schiet al aardig op al zou je dat in eerste instantie niet zeggen, hahaha. We doen ons best en jij, volgens mij, ook. Liefs van ons!

Monique

Hoi Femke,
Leuk om jouw verhalen te volgen! Je schrijft op een levendige manier, waar ik erg van geniet.
Je hebt al veel mooie avonturen en werkzaamheden meegemaakt om op terug te kijken.
Liefs, ook namens Carlo.

Dianne

Weer 'n leuk verhaal. Je maakt het wel mee, fietsen zonder zaal.
Wandelen is ook niet verkeerd, spieren trainen.
Prachtige foto van dat kerkje. Af en toe schuilen voor een buitje dan sta je nog eens stil en zie je wat van de omgeving. Geniet nog het is prachtig daar.

Je Pa

Wat een mooie verhalen.
Ik kan bijna niet wachten tot augustus om het zelf te zien.
Geniet er van meidje.
Gr je Pa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active