femkenoorwegen.reismee.nl

Slapen in de Bergen!

Daar ben ik weer naar een week! Deze week niet heel veel boeiends. Alleen dat we eindelijk mooi weer hebben, niet heel heet, maar gewoon perfect! Of ja alleen donderdag was het heel heet. Maar goed over de werkweek valt dus niet heel veel te vertellen!

Maar dan weekend, en ja hoor ook eindelijk een keer in het weekend mooi weer! En dat betekend dat we in de bergen kunnen slapen. Zaterdag 2 uur vertrokken we, eigenlijk zou zijn broer ons een stuk naar boven brengen maar de schapen hadden het plan veranderd. Die waren naar beneden gekomen, terwijl ze in de bergen zitten nu. Dus begonnen we helemaal onderaan om de schapen mee naar boven te lokken. Maar helaas de schapen waren al zelf weer terug gegaan ofzo want wij konden geen schapen meer vinden. Helaas, want ik wist dat we vandaag verder dan normaal moesten en ik had mijn backpack op mijn rug met meer spullen, dus dat is zwaarder met wandelen. Het ging niet slecht, tot het tweede gedeelte kwam! ppff dat was echt een zwaar stuk, ik kreeg bijna mijn benen niet meer omhoog, maar ja ik moest. Eenmaal bij zijn hut, namen we even een kleine stop. MET CHOCOLADE perfect moment!!! Even nieuwe energie opgedaan en we konden weer door, soort van Op naar de top van de berg, daar was ik nog niet geweest. Het ging weer niet heel slecht gelukkig! Tot we weer bijna boven waren, ik voelde het weer in mijn benen en telkens dacht ik we zijn er en dan zag je weer een nieuwe berg, maar goed gewoon doorlopen! Eindelijk we waren er! Even een plekje zoeken voor de tent en de bbq kon op worden gezet en aangestoken worden natuurlijk!

De plek van de tent!

Dus hebben we alles even klaar gemaakt en daarna lekker gebbq. Wel allemaal een beetje winderig daarboven maar ja he. Eenmaal gesetteld en gegeten, zijn we nog even naar het echte uiterste van de berg geweest, ff nog weer half uur heen en half uur terug! Maar wel voor een verdient mooi uitzicht!

De berg was 10m lager dan de Oksen berg die ik heb belopen met Peggy en Michel. Deze berg was 1233m hoog. Oh ja onze tent stond op 1000 meter hoogte.

Na de ze wandeling was het tijd om te gaan slapen. De volgende ochtend was erg mooi, de zon die scheen, mooie heldere lucht. Gaaf toch dat je dan wakker wordt op een plek waar niemand is en met een prachtig uitzicht, alleen hoorde je zo af en toe gebengel van bellen, die de schapen om hebben . Begonnen met een Engels ontbijt, dit keer met ei. Daarna alles opgeruimd en zijn we begonnen en de tocht naar beneden. We liepen anders naar beneden. Naar een klein oud dorpje in de bergen, vroeger woonden ze daar in de zomer en maakten ze daar dingen van koeien melk en dat soort dingen. Nu zijn het gewoon leuke hutjes bij elkaar!

Het was een mooie route naar beneden, maar ik was toch blij toen we er waren. 2 uur of langer naar beneden lopen is best belastend voor je benen en al helemaal met die rugzak op je rug.

Tja en dat was het dan weer voor deze week!

Oh ja bij het kopje foto's staan nog een paar foto's meer van de wandeltocht. Onder het mapje mountaincamping

Reacties

Reacties

Annelies temmink

Goed gedaan meidje,ik doe het je niet naar?het is een hele tippel.maar dan heb je ook wat.

Lenie

Wat een vermoeiende wandeling! Maarja, als je dan die foto's ziet...pft. Gewéldig! Misschien een leuke tocht voor papa en mama??

Francien

Femke wat is dat genieten. voor jou is het niet een beetje spannend daar in die bergen

Koekepan

Erg mooie fotos femke geniet ervan gr uit rooi

Johanita

Wow zeg het blijft leuk je verhalen te lezen...knap wat je allemaal doet.
Mooie foto's

Je Pa,

Ik kan niet wachten.....

Dianne

Zo Femke. Weer een leuk verhaal. Hoog in de bergen met rugzak op lopen. Knap hoor.
Maar dan daar boven BBQen dat maakt je niet elke dag mee. Dat heb jij en dat kan niet iedereen zeggen. Geniet nog van al het moois wat je mee maakt.

Dick

Hoi Femke mooie sportieve prestaties en wat is het mooi daar HEB HELAAS Geen berg schoenen anders lijkt mij zoon wandeling wel mooi groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active