femkenoorwegen.reismee.nl

Verjaardag en bezoek papa en mama

Donderdag avond! Daar sta ik dan te appen met mama, ze hoefden nog maar 10 km zij ze. ik dacht oke dat is dan nog ongeveer 20 min. Want ja dat rijden gaat hier niet zo snel. 1 min later ongeveer hoefden ze ineens nog maar 7, ik snapte er niets van zo snel en voor ik het wist nog maar 1 km. Tot ons mam zij dat ze er waren, dus ik kijken! Niemand te zien. Nee ja we zijn in Utne en nu, hahaha. Dus dat was nog 10 min langer wachten. Maar goed achteraf denk je daar toch niet meer over na. Dus ik nog 10 min langer wachten en ja hoor daar kwamen ze dan eindelijk aan. Eindelijk kan ik ze alles laten zien hier! Of ja niet die avond, want het was al bijna donker. Ze zouden eigenlijk in de tent slapen, maar er waren wat mensen die niet in het oude huis kwamen, dus was er plek voor papa en mama. Ze waren daar heel blij mee en ik ook, want dan kon ik ze s' avonds lekker bezoeken. We hadden namelijk een hele woonkamer voor onszelf. Nou dus die avond lekker gekletst, maar toch een beetje op tijd naar bed, want helaas het was te druk met de kersen, waardoor ik de volgende dag gewoon moest werken. Helaas maar we hebben lekker gelucht samen en precies 4 uur was ik ook klaar! Even koffie drinken met wat lekkers erbij lekker wat geklets, op tijd begonnen met eten, zodat we daarna een wandelingetje konden gaan maken.

We begonnen bij het grote schaap, erg leuk! Ik had hem even wat kersen gegeven, hij is dan zo gelukkig als een hond, zijn staartje gaat omhoog en begint te kwispelen. Daarna de andere schapen ontmoet en meer de berg op. Ik wilde een mooi stukje uitzicht laten zien, maar helaas, niets te zien! Het begon te regenen! Voor de verandering. Eenmaal terug hebben we nog even een fijne avond gehad.

En dan ja, mijn verjaardag. Ik ben gewoon 23 jaar geworden, beetje raar, aangezien ik me eigenlijk nog niet eens 22 voel haha. We begonnen met een lekker ontbijtje en daarna zijn we gaan rijden, via een mooie route richting Odda, daar zou een nieuwe outlet outdoor winkel zitten en mijn regenbroek was kapot dus leuk om even langs te gaan. Ondertussen moesten we de tijd niet vergeten, want we zouden zelf koken, omdat mijn baas een taart had gemaakt en hij s' avonds dus op bezoek kwam. Oh ja hij had vrijdag avond al een cadeautje voor mijn deur gelegd, heel lief. Hij had een boek uit Nederland laten komen dat gaat over Bushcraften echt een heel leuk boek!

Dus 8 uur precies kwam hij aan de deur en helaas geen taart, hij had hem zelf gemaakt en hij was niet goed gelukt, helaas dan maar zonder taart. Ondanks dat toch een gezellige avond gehad en ben ik tot de conclusie gekomen dat papa nou ook weer niet zo goed Engels kan haha. in mijn hoofd zat dat altijd dat papa de beste was in Engels. Want ja vroeger op vakantie regelde papa alles haha! Ze stonden in ieder geval te kijken hoe goed dat het ging.

En oh ja iedereen bedankt voor de felicitaties en taarten die zijn gegeten op mijn verjaardag! Zullen vast heel lekker zijn geweest!


De volgende dag hadden we een dag helemaal voor ons zelf. We hebben toen een gletsjer in de buurt bezocht, waar je ook kunt zomer skiën. We dachten daarboven mooi te kunnen wandelen, maar er was nog zo veel sneeuw dat het niet ging en het was koud en nat! We dachten dan maar iets drinken, maar ook dat was een beetje vreemd, we kwamen echt in een skihut terecht, waar alleen maar lokale mensen waren volgens mij, het zat bomvol en iedereen had overal spullen liggen. Het was de normaalste zaak van de wereld! Ook niemand keek ons raar aan dat we geen plek hadden. Maar goed toch maar even iets gedronken. De weg ernaar toe was trouwens heeeeel mooi. We gingen dus weer een klein beetje omlaag daar was het weer iets warmer en konden we een wandeling doen. De zon begon te schijnen en we hebben een klein stukje van de wandeling gedaan.

Onderweg ook nog schapen gezien op de weg, ik probeerde even vrienden te maken, maar helaas kwam hij niet.

En ook koeien!

Rijden in Noorwegen is gewoon al heel erg mooi! Na de korte wandeling zijn we weer naar beneden gereden reden we weer richting terug. We wilde nog ergens wat eten en we hadden een leuk pizza tentje gevonden, waar we dus heerlijke pizza gegeten hebben.

Daarna lekker weer terug en s' avonds nog even een wandeling gemaakt met de hond! Die weer op bezoek was! Mijn baas vertelde de volgende dag dat hij eigenlijk nog langs wilde komen met de taart, hij was nu wel goed! Maar hij was te moe. Dus we hadden weer een gezellig avondje met zijn 3en. Ook vandaag weer beetje op tijd naar bed, want de volgende dag begon mijn werkdag weer.

Nou en wat ik een geluk, alleen een ochtendje werken en daarna mocht ik nog iets met papa en mama gaan doen! We zijn toen eerst naar Utne geweest om boodschappen te doen en daarna hebben we daar even van het weer genoten op een bankje! S' avonds zou hij nog komen met de taart en toen had ik dus nog gewoon een tweede verjaardag haha

Nou de volgende ochtend vertrokken ze weer, samen nog ontbeten en toen ging ik aan het werk, tijdens het kersen plukken kwamen ze afscheid nemen, beetje raar! Maar ondertussen voelt het al weer normaal!

Ik heb een paar fijne dagen gehad en nu op naar het volgende bezoek! Morgen komt namelijk Pleun mijn opzoeken! Weer een gezellig weekend denk ik zo! Dus tot snel weer!

Meer foto's zijn te zien in het mapje papa en mama!

Reacties

Reacties

Marieke

Super leuk Femke!

Francien

op de eerste plaats nog van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag wat heerlijk om je ouders zoveel te laten zien

OMA

Leuke foto"s zo te zien heb je een hele fijne verjaardag gehad , als je weer thuis bent zul je veel te vertellen hebben .Maar daar moeten we nog even op wachten.

Annelies temmink

Meid wat heb jij een leuke week gehad en een fijne verjaardag,pa en ma vonden Noorwegen natuurlijk ook geweldig,zij zijn ook natuur mensen.
Wij hebben de 24e ook feest ome Jan koeken pan wordt 65 jaar,oud he.?
Geniet nog even van je vrij heid want je bent zo weer thuis.houdoe??

Monique

Hoi Femke,
Leuk om jouw verhalen en foto's te kunnen volgen. Je hebt al veel bijzondere en onverwachte dingen en situaties meegemaakt waar je veel van leert en kan genieten. Fijn dat jullie pap en mam nu ook hebben kunnen zien waar je verblijft. En....veel plezier met het bezoek van Pleun! Werk ze en vergeet niet te genieten. Groetjes, ook namens Carlo

Dianne

Weer een mooi moment besproken. Fijn dat je papa en mama weer hebt gezien.
Je hebt ze toch nog veel leuks laten zien. En ik denk dat ze er ook erg van genoten hebben.
Nou Femke nog even daar en je bent beter in Engels dan je pappie.
Nog een hele fijne tijd daar ook met pleun.
Geniet er nog van.
Groetjes

johanita

Super leuk dat je weer genoten hebt.
En dat je met trots veel hebt kunnen laten zien.
23 jaar alweer wat gaat de tijd snel ;-)
Geniet nog van de tijd in Noorwegen, want voor je het weet wordt je alweer 24 hihi.

Lenie

Hoi Femke, volgens mij heb je een superleuke tijd gehad met papa en mama! Geniet nog lekker van je tijd in Noorwegen want je bent al ruim over de helft! xxx

Dick

Hoi Femke leuke verjaardag gehad gezellig met je pa en ma Weer lekker bij geklets en mooie wandeling gemaakt Pas op eet niet te veel kersen groetjes dick en marrian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active