femkenoorwegen.reismee.nl

Verblijf Pleun en meer.....

Ja waar zal ik beginnen, er is weer veel gebeurt! Misschien wel bij vandaag haha liep allemaal beetje anders!

Vrijdag is Sjur Ove vertrokken naar Hardangervidda de grootste hoogvlakte van Europa. Hij is daar naartoe voor Hunting en het is de bedoeling dat hij terug komt met 2 doodgeschoten dieren. Ik dacht dat hij een licentie had voor 2 herten, maar weet het niet zeker! Dus ben benieuwd waar hij mee terug komt. Maar dat betekend dus ook dat ik de (baas) over de boerderij! Dat betekend elke dag de lammetjes eten geven of ja niet echt lammetjes meer, maar we noemen het nog zo. Maar wat had hij nou gedaan! Hij heeft ze naar een nieuw veld gebracht, met nieuw gaas eromheen. Maar de stroom werkt dus niet en ze zitten dus de hele in dat draad vast, zo strak dat ze zichzelf kunnen killen. Gisteren had ik gewerkt en ik was dan eindelijk vrij vandaag, dus wat langer in mijn bed, dacht ik!! Het was 8 uur denk ik en er werd geklopt op mijn deur en de door vloog als het ware open. Er waren 2 schapen ontsnapt!!! Half in een droom heb ik me aangekleed en ben ik naar de schapen gegaan. 1 zat er weer vast in het draad, die heb ik los moeten knippen. Helaas voor zijn draad haha maar ging niet anders. Toen moesten die andere 2 ook nog terug het veld in. En die wilde natuurlijk niet, het gras daarbuiten is natuurlijk veel lekkerder en we hadden ondertussen alles vast gezet met paaltjes zodat ze nergens meer uit konden dachten we dus. Maar helaas! Maar ze hebben ze terug gekregen, moet alleen niet vragen hoe.

Zo ziet het er dus uit als een schaap vast zit! En dan kijken ze je nog aan, zo van wat!! Ik doe toch niets verkeerd. Let niet op de kwaliteit van de foto!

Dus dat was dan vandaag en dan gaan we nu terug naar het vorige weekend, want toen was Pleun hier. Je moet ook niet vragen hoe ze hier is gekomen, maar ze was er! Met Pleun een paar fijne dagen gehad. Helaas zit ik dan wel een plaatsje waar we niet zomaar weg kunnen en om naar de supermarkt te kunnen, moeten we ook weer 5 km lopen. Dus de eerste dag zijn we naar het dorpje geweest, te voet. Daar hebben we een museum bezocht, waar allemaal oude huisjes stonden van vroeger erg leuk om te zien! Ook was het kerkje open en we hebben natuurlijk even binnen gekeken. Erg leuk om te zien! Er lag zelfs gewoon speelgoed voor de kinderen bij de kachel haha en natuurlijk alles van hout.

Nou ja na dat allemaal bezocht te hebben, moet je dus ook nog weer 5 km terug en helaas begon het te regenen. Maar ja wij zijn Pleun en Femke, 2 rare mensen bijelkaar en wij blijven lachen en plezier maken. Dus ja die regen kon de pret niet bederven. S' avonds nog lekker wat gekookt en toen was het beentjes omhoog en relaxen. Volgende dag gingen we namelijk weer wandelen, alleen dan hier de berg op. Ja Pleun doet zoiets normaal nooit, maar ze heeft het gedaan (ja Pleun ben trots op je) en ze heeft er van genoten! Dat is het aller belangrijkste!

En dan de laatste dag, helaas we moesten weer naar Utne het dorpje, want we moesten nog eten halen voor de avond. Maar eerst even vragen wat ze nou eigenlijk moest gaan betalen, zoveel tegenslag ze had met de heenreis, zoveel geluk had ze nu. Ze hoefde niets te betalen, als we die dag maar even de frambozen plukte. Nou geen probleem hoor Dus weer naar Utne, daar nog even een berg een stukje beklommen en weer terug. Heel de dag mooi weer gehad en stonden we uiteindelijk frambozen te plukken, begon het kei hard te regenen. Dus dan maar eerst eten, daarna regenkleding aan en plukken maar, alles was nat en vies maar goed he! alles hebben we over voor gratis!

oh maar die avond was trouwens nog wel een hele mooie laatste avond!

Nog even genoten en toen niet al te laat naar bed, Pleun vertrok vroeg ik moest weer gewoon werken!

Nou dat was het dan weer z'n beetje. Mijn laatste weekjes gaan van start en ik denk dat ze heel snel gaan! Om precies te zijn nog 3,5 week en dat is niets vergeleken de tijd dat ik er was. Maar dan ga ik nog niet meteen naar huis. Eerst nog een klein vakantie erachteraan! Samen met Mara nog even Noorwegen verkennen en dan kom ik 20 september al weer terug!

Ik weet ook niet of dat ik wel naar huis wil! Maar ja zo gaat dat he

Reacties

Reacties

Tante Diny

Wat een mooi verhaal xxx

OMA

Je wordt nog een echte boerin ,ik denk dat ze jou daar nog zullen missen als je weer naar huis toe gaat . Fijne tijd met Pleun gehad ,als ik de foto's zie hebben jullie veel afgelachen . Maar de tijd gaat snel ,geniet nog van de laatste weken dat je daar bent . Gr XXXX

Annelies temmink

Weer veel beleefd dus,houdt je een dagboek bij,dan kun je thuis nog een keer genieten van je reis.
Ik vindt wel dat het veel regent maar daar wen je zeker aan?
Geniet nog even van je laatste weken,de tijd vliegt als je leut hebt.
Oja het is dit weekend rooi kermis,dus je mist de draaimolen?de groeten en nog veel plezier

koekepan

geniet er nog ff van het is voorbij voor je het weet .
veel plezier en tot in mooi rooi .

Dianne

Je kunt wel zien aan de foto's dat jij en Pleun het gezellig hebben gehad.
Je hebt al veel km gemaakt zo op en neer neer Utne en terug. Maar daar ging je ook voor.
A.s. dinsdag komen je vader en moeder naar ons op de boot. Wij hebben nu nog vakantie en liggen dinsdag met ons bootje in Steenbergen. We gaan met hun lekker eten en natuurlijk ook varen.
Nou Femke zorg nog maar even goed voor je schaapjes en dat ze niet weglopen.
Nog flink wat plukken en de laatste dagen met Mara heel veel plezier.
Maar je zult van te voren nog wel een berichtje sturen denk ik.
Groetjes vanaf ons ( schoon ouders ) bootje.

Dick

He boerineke gezellig dat je vriendin is geweest Leuk om het te volgen mooie foto's Tot snel geniet er nog van groetjes dick en marrian

Lenie

Hoi Femke, nog veel plezier tijdens je laatste weekjes daar. Het aftellen is begonnen...maar wie weet heb je straks wel heimwee naar dat mooie Noorwegen. Veel liefs vanuit Zuid-Frankrijk!

Karin

Aan alles komt een eind..Femke..maar niet aan je herinneringen..die neemt niemand je af...nog een leuke tijd...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active