femkenoorwegen.reismee.nl

Laatste verhaal in Noorwegen!!

Laatste keer in de bergen helaas geen goed weer! Maar zeker ondanks het weer, de moeite waard! Het is gewoon heerlijk om daar te zijn. Het geeft een rustgevend en vrij gevoel, niets moet, alles mag!! Heerlijk toch. Maar helaas aan alle avondturen komt een eind!

Ook vorige week zijn we de bergen nog in geweest, geslapen onder een bloedmooie sterrenhemel! Gewoon ergens in de natuur, in de openlucht in je slaapzakje hahaha. Heerlijk dat het kan in Noorwegen, het enige waar je bang voor zou kunnen zijn, zijn wilde dieren. Maar goed die komen je zomaar niet opeten Oh en ja die tarp hadden we voor de zekerheid opgehangen, voor het geval het heeel hard zou gaan regenen ofzo. Gelukkig niet nodig gehad!

We begonnen op zaterdag na het eten, half 6 vertrokken we. Eerst weer een stuk met het autootje en daarna lopen. Dit keer niet zoveel, omdat we gewoon tussen de bomen wilde blijven. Eenmaal aangekomen bij de plek, begonnen we met de tarp spannen en alle spullen klaar leggen, maar ja dat is natuurlijk zo gedaan haha. Daarna een heerlijk warme chocolademelk gedronken, dat was wel lekker want het was niet heel warm. Iets later zei hij, zullen we kampvuur maken, en ja daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dus voor dat ik het wist hadden we kampvuur en dat is zo heerlijk als het een beetje koud is.


En toen ja toen was het wachten tot het donker genoeg was om sterren te zien. En wat denk je, wordt het zo bewolkt dat je niets kunt zien Maar goed echt comfortabel slapen is het nou ook weer niet, dus in de nacht natuurlijk een paar keer kijken of er sterren waren. En ja hoor midden in de nacht, zo mooi! Dus die sterren foto is midden in de nacht gemaakt. Mijn allereerste sterren foto! s' ochtens had hij een speciaal ontbijt voor in de natuurlijk, gedroogd eten en wat dingetjes meer. Allemaal extra energie, kon zelfs chocolade eten in de ochtend haha. (moet natuurlijk wel mijn chocolade verslavingg onderhouden in de bergen) Daarna zijn alles opgeruimd. Terug naar het autootje gereden. Tassen gewisseld en weer verder gelopen naar zijn hut! En ja dat was de laatste keer dat ik de schapen in de bergen zag. Ze zijn in de bergen zo schoon en de wol is zo lekker flufferig of hoe ik het ook zal beschrijven en de kleuren zijn ook verandert, veel blonder dan in het begin.

Daarna even in zijn hut gezeten zodat de schapen weer weg gingen en zodat wij weer gewoon terug konden lopen zonder schapen En toen was dat avontuur weer over!

En dan was dit weekend de laatste keer We zouden in de hut slapen en dan de volgende dag via de bergen naar het dorpje wandelen. Zou heel mooi zijn zei hij en hij wilde me dat nog even laten zien. Dus we begonnen vol goede moed! Maar het waren nog niet boven en het begon kei hard te regenen!! Echt z'n plensbui! Maar goed we waren bijna bij de hut en dan konden we lekker vuurtje stoken en alles lekker warm maken. Lekker wat eten en een chille avond in de bergen in een klein hutje heerlijk! Een avond met het spelletje UNO, ik praat verder niet over hoe goed iemand was, maar het was wel gezellig. Daarna lekker gaan slapen! En toen was het dus s' ochtends! Keken we uit het raam!! Konden we nog geen 10 meter verder kijken!! Nou het wandelen naar het dorpje ging dus niet door, het is niet veilig om in de bergen te verplaatsen als je niet zo veel kan zien. Dus toen wandelden we maar gewoon naar beneden. Tot hij zij, zullen we ff vuur maken. Alles is erg nat nu, dus goede les om vuur te leren maken. Ofja hij heeft het nu voorgedaan, misschien ga ik het komende week nog een keer zelf doen. Ook voor hem was het nu moeilijk, maar we hadden vuur!!

Nou ja dat was dan dus de laatste keer in de bergen! Het allemaal een beetje raar, dat mijn avontuur bijna over is! Maar het was zeker de moeite waard. Zaterdag vertrek ik naar Bergen! Dan heb ik nog 5 dagen een mini vakantie en dan is het avontuur over. Woensdag 20 september kom ik terug. Toch ook wel fijn dat ik iedereen weer kan gaan zien!!

Ik schrijf nog 1 blog als ik terugkom en dan is het helaas voor degenen die het leuk vinden om mijn verhalen te lezen. Maar ik stop er dan mee!! Doeg!!


Reacties

Reacties

Lenie

Weer een mooi verhaaltje Femke! Wat zul je straks Noorwegen gaan missen! Alvast heel veel plezier in Bergen. Een mooie plaats om weer te schakelen naar het Nederlandse. Het zal wennen zijn als je strakjes weer thuis bent. Maar ook dat komt goed. Welkom thuis!

Karel

???

Je Pa

Weer een skon verhaal en IDD het is bijna voorbij maar.... geniet er nog van de komende 2 weken

Annie

O Femke wat erg leuk en fijn dat je zo genoten hebt. Nog n fijne week en dan n goede reis terug. Groetjes ?

Mieke

Wat een mooie avonturen maak je toch mee!
Geniet er nog van!
Groetjes Karel en Mieke

Francien

wat een geweldig avontuur

Francien

Femke wat heb je het leuk gehad zeg veel beleefd als je hier nog maar kunt wennen na zoveel heerlijke rust en prachtige avonturen nog fijne dagen en een goede terugtocht

OMA

Na alle mooie verhalen en foto's ,en jij zo ontzettend genoten en gewerkt hebt zal ik blij zijn als ik je weer zie .Nog fijne dagen met Mara .geniet ervan !!!!!! tot 20 September DOEI XXXXXX

Johanita

Tijd gaat snel, maar deze prachtige ervaring nemen ze jou niet meer af.
Geniet nog van je mini vakantie.
X

Dianne

Zo Femke, dat was weer zo'n bijzonder verhaal. Mooie momenten in de bergen. Straks kan je thuis een vuurtje stoken want het wordt hier ook kouder.
Nou Femke nog veel plezier in Bergen en een goede reis terig naar Rooi.
Groetjes Dianne. Tot weerziens.

koekepan

bedankt voor de mooie verhalen en de mooie fotos
hilse fra rooi

Dick

He femke gezellig verhaal je hebt echt genoten Is snel gegaan geniet nog van je laatste dagen Was leuk om te volgen tot snel groetjes dick en marrian doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active