femkenoorwegen.reismee.nl

Wat ga je als eerste doen als je thuis komt......

Wat ga je als eerste doen als je thuis komt, was de vraag..... nou ja tas uitpakken. En ja ik was al aan het bedenken wie ik allemaal even zou laten weten dat ik thuis was. En wie ik dan even langs liet komen. Kristin had ik al uitgenodigd voor de pizza en Pleun zou ook komen! En dan lekker slapen in mijn eigen bedje! Maar ja dat liep allemaal even anders hahaha. Ik had niets door, tot we binnen waren! De tussen deur was dicht en de deur naar buiten is nooit open. Toen ging er een belletje rinkelen, maar dan toch is het een grote verassing. Ik heb een hele leuke avond gehad! Beetje overvallen en ik ben niet bij iedereen geweest, kreeg niet eens mijn eten opgegeten, maar goed als het maar leuk is. En ik stond verrast van zoveel mensen voor mij! Ik heb gewoon al 2 mijn verjaardag niet meer gevierd, ik was het niet meer gewend zoveel mensen speciaal voor mij! Maar dat geeft dan toch een heel fijn gevoel!! Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de leuke avond en al het lekkere chocolade Ik kan voorlopig wel vooruit met al dat chocolade! Weet gewoon niet waar ik moet beginnen haha.

Maar goed voor ik naar huis kwam heb ik natuurlijk ook nog een paar dagen vakantie gehad! Maar eerst het vertrek bij de familie! Wat voelde dat raar zeg, gewoon nog heel de week gewerkt en dan vrijdag de laatste dag geëindigd met waar we mee begonnen waren! Toen ik 3 maanden geleden kwam begonnen met hout stapelen, zodat het kon drogen. Maar dat was dus vrijdag klaar. Was dus nog even hard werken. Gelukkig mocht ik 1 uurtje eerder stoppen deze dag en toen kon ik dus beginnen met mijn tas inpakken, wat een gepuzzel zeg haha! Nou alles klaar en toen had die moeder nog een zelfgemaakte pizza gemaakt! We hebben toen een gezellig avondje gehad en alleen niet te laat te bed, want moest om 8 uur de boot hebben naar bergen. Dus de volgende dag nog even samen ontbeten en toen ging ik. Had was fijn om te gaan, maar het is er ook zo heerlijk, geen gekke verplichtingen! Het was dus heel dubbel. Maar ja moest toch echt gaan.

Maar goed ik had dus die 5 dagen vakantie nog! Mara zat me op het vliegveld op te wachten. Rond 11 uur was ik daar. We werden toen opgehaald door Keth, de mevrouw van de airbnb! We zaten echt op een hele fijne plek, beetje uit de stad! En ze waren gewoon super vriendelijk. En waar we sliepen was ook gewoon super fijn! Die dag zijn we beetje stad gaan verkennen, maar er was dus een fiets evenement! Nou was dus niet te doen, zoveel mensen dat er waren! Als we de ene keer zo liepen was dat het andere moment weer anders, omdat het parcours weer anders was. Of er was ergens weer iets. Maar goed, we hebben s'avonds ergens lekker wat gegeten. En toen terug naar het huisje. De volgende dag zijn we bergen een beetje ontvlucht, we zijn een berg op gewandeld, deze was nog niet heel speciaal, maar een mooi begin op de berg die we de volgende dag zouden doen. Het was lekker weer dus op de berg een lekker ijsje en later nog op een bankje lekker genoten van het weer!!

Later zijn we met een treintje naar beneden gegaan, maar helaas was dat niet zo heel boeiend! Nog lekker wat eten en voor we het wisten was deze dag ook weer voorbij!

En dan de wandeling waar we ons op verheugde, was wel iets verder met de bus, maar zeker de moeite waard. 3 uur over gedaan om de top te bereiken, maar het was gelukt!! Het was een een top van bijna 1000 meter! En Mara's eerste keer!

Maar toen was het nog niet voorbij, we zouden namelijk dezelfde weg terug gaan. Want je kon wel de andere kant naar beneden, maar daar kwam geen bus. Maar we hadden z'n geluk, er wearen bijna geen mensen, maar toevallig 1 man. Hij kwam eerst naar ons toe had even een foto van ons gemaakt en daarna ging hij weer! Maar hij kwam terug en vertelde dat je de andere kan naar beneden kon, we konden met hem mee lopen en dan naar zijn auto en hij zou dan ons naar bergen terug brengen, daar zeiden wij geen nee tegen!! En wat was ik blij met die keuze, het was zoveel mooier dan de andere kant! En het is gewoon gezellig met een andere man die vanalles te vertellen heeft!

Nou ja het was dus een hele aardige man en heeft ons dus in bergen afgezet, vlak bij ons huisje!! Het was een super dag met super weer!! Moe maar voldaan! De volgende dag was het niet meer z'n mooi weer, maar we zijn met een bus wat verder geweest naar een waterval en lekker genoten van het mooie uitzicht!

S'avonds in een restaurantje! En toen terug, al mijn spullen weer terug in mijn tas gepropt als het ware, kon echt niets meer bij en daarna nog even gezellig op de bank gezeten, penoza terug gekeken! Nou ja en toen dus op naar de laatste dag! De dag van naar huis, wat voelde dat raar zeg, is gewoon niet te beschrijven!! En ja hoe het verder dus ging was hierboven al beschreven.

Nu is mijn avontuur over, mijn echte leven gaat weer beginnen!! Maar wat heb ik genoten! En zelf met mijn Engels is het gewoon goed gekomen! Ik kan mijzelf voortaan verstaanbaar maken in het buitenland en dat voelt zooo fijn. Maar ook kwa persoon ben ik veel sterker geworden!! De eerste week dacht ik wel waar ben ik aan begonnen! Ik kon niets zeggen want ik wist geen woorden, maar ik moest het volhouden! Nou het is gewoon gelukt, ik heb mijn avontuur afgemaakt en ik heb er ontzettend van genoten!! Oh en ik ben eigenlijk ook wel heel erg trots op mijzelf!!

Ik wil graag iedereen bedanken voor het lezen van mijn blogs en voor al de leuke reacties, geeft toch beetje extra doorzettingsvermogen. En wie weet komt er toch nog weer eens een avontuur en ga ik jullie weer op de hoogte houden!!


Reacties

Reacties

Annie

Wat een super mooi verhaal weer. En trots mag je zeker zijn op je zelf. Wel superrrrrrrrr trots. Hopelijk heb je je draai weer snel gevonden thuis.
Groetjes ???

Marieke

Mooi geschreven Femke!

Annelies temmink

Welkom thuis,sorry dat wij niet bij het welkom waren maar het kon helaas niet anders,ik wens je nu een geweldige toekomst toe hier in Nederland en een leuke baan . Gr Annelies

Monique

Dank je wel, Femke, voor het delen van je mooie verhalen, foto's en herinneringen. Deze pakken ze je niet meer af! Je mag zeker trots zijn op jezelf. Veel geluk voor in de toekomst.
Liefs, ook namens Carlo, Monique.

Karel en Mieke

Fijn Femke, dat je de verhalen en foto's met ons hebt gedeeld, je mag zeker trots zijn op jezelf?
Nu lekker thuis en heel veel succes en geluk in de toekomst?

OMA

Je weet dat ik heel trots op je ben ,en heel blij ben dat je weer thuis bent .Dikke XXX

Dick

Hoi Femke we hebben genoten van je leuke verhalen en mooie foto's En jij hebt heerlijk genoten En veel ervaring opgedaan Maar blij dat je er weer bent Groetjes dick en marrian doei

Johanita

TROTS mooi woord en dat mag je zeker zijn op jezelf.
Je bent weer een ervaring rijker en wie weet wat jou toekomst brengt.
Vast nog meer ervaringen en surprises ;-)
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active