femkenoorwegen.reismee.nl

Bergen, Bergen en nog meer Bergen

Wat zijn er toch veel mensen die mijn verhalen lezen! Leuk! Waar al die mensen vandaan komen geen idee, maar ik kan me niet voorstellen dat ik 80 of meer mensen ken.

Maar goed mijn verhaal. Over vorige week heb ik niet veel te vertellen. Het werk was niet heel interessant en leuk, maar goed, na iets minder leuks komt vast weer iets leuks. Zoals wandelen in de bergen. Dinsdag was dat weer de planning, we gingen weer de weg in waar eigenlijk geen pad was, maar deze dag gingen we hoger op. Heel leuk en we hadden z'n perfect weer, helder hier en daar een wolkje. PERFECT op een gegeven moment kwamen we bij een rots en daar gingen we even zitten! Zo mooi en zo vrij dat je dan voelt is niet te beschrijven!

En dan later ook nog zijn schapen zien!

Eenmaal terug was het denk ik 10 uur half 11, dus gauw even douchen en voldaan naar bed. Oh ja vandaag ook gezwommen voor de eerste keer! En ik kwam er achter dat het eigenlijk de zee is. Het water komt van de zee vandaan, het is niet zo zout, omdat er veel watervallen zijn hier en dat is zoet water. Dus wordt lekker gemengd.

Nou het weekend begon en als het goed weer zou worden zouden we de bergen in gaan en daar slapen, ergens hoger op. Maar helaas dat was het niet, dus gingen we wel naar zijn hutje en hebben we daar geslapen, ook erg leuk. We begonnen natuurlijk met omhoog wandelen, daarna hadden we een bbq, hij had biefstuk meegenomen en een pastasalade gemaakt. erg lekker, alleen een beetje te veel peper in de pasta salade, maar dat zei hij zelf gelukkig ook al. Maar we gingen dus iets hoger op de berg bbq de zon scheen nog toen we begonnen, maar het vlees was nog niet klaar en het werd kouder en het begon te waaien. Dus weer terug naar zijn hutje en hebben we binnen met het kacheltje alles lekker op gesmuld. Daarna zijn we naar buiten gegaan en naar een meertje gegaan en hebben een visnet in het water gehangen. Daarna nog even zelf gevist, helaas niets gevangen en het werd ook steeds kouder en het begon te regenen. Dus vrij snel gingen we naar het hutje, daar hebben we nog even bij de kachel gezeten en toen was het bedtijd. De volgende ochtend begonnen we met het visnet uit het water halen. En ja hoor we hadden beet, maar liefs 7 vissen. 5 groten en 2 kleintjes, dus alles eruit gehaald, maakte die ze even dood, met een mes in zijn kop. Deed hij ook bij de kleintjes, daarna vond hij ze ineens te klein en gooide hij ze terug in het water Maar goed, de ingewanden moesten eruit. Ik zag het hem doen, ik dacht ik ga dat niet doen als hij het vraagt en ja hoor hij vroeg het. En wat doe ik, ik ga een vis opsnijden en met blootje handen de ingewanden eruit halen. Hij zei iets later the next animal is bigger!! Ik dacht oh nee. Maar goed we zullen het maar weer zien! Nou de vis was schoon, op naar het ontbijt. We hadden een engels ontbijt, zonder ei, die was hij vergeten. Maar het was lekker. Overal had hij aan gedacht. Daarna zijn we weer naar beneden gegaan, 12 waren we beneden denk ik. Toen heeft de moeder de vis verder schoongemaakt en toen hadden we als lunch eigen gevangen vis! En het was lekker.

Deze week wordt er niet veel gewerkt, donderdag ga ik naar Bergen. Daar zijn Peggy en Michel, samen gaan we wat leuks doen in Bergen, daarna gaan we terug met de auto naar hier, want de volgende dag gaan we de Trollentonga wandelen, verry hard tripp!!

Jullie horen weer van mij!! Ik kan alle leuke dingen al bijna niet meer bijhouden om op te schrijven voor het blog, maar bij het proberen en dan ook nog foto's! Doeggg!

Reacties

Reacties

Dianne

Wandelen is wel jou passie als ik het zo lees. Leuk hoor in de bergen. Zo hoog en zo vrij.
Dat je er ontzettend van geniet lees ik wel uit je verhalen.
Als je fiets weer gemaakt is kun je weer naar het dorpje want je chocoladereep zal wel al op zijn. Kun je weer nieuwe kopen.
Groetjes en blijven genieten.

Janneke

Zielig

Marieke

Hey Femke, wat leuk om te lezen weer!! Hoe heet "hij" eigenlijk? Je baas? En hoe gaat het met het Engels?

Peggy

Ja wij hebben zo veel zin om je weer te zien

Francien

waaaaw geweldig zeg echt super bofkont

johanita

wow wat een verhaal weer.
Heb je foto's van de vissen...deze vindt Ronald wel interessant om te zien;-)
En wat knap dat jij een vis zelf schoonmaakt, lijkt me echt vies om te doen.
Geniet van het vrije gevoel.
Groetjes en tot volgend verhaal.

Cees

Leuke verhalen, Femke! Ik geniet er van.

Dianne

Visjes ontleden, schoonmaken en nog opeten ook. Je Oma zou jaloers zijn dat je dat allemaal maar weer doet. Alweer iets overtroffen.

Dick

He femke dat zijn leuke dingen vissen slachten lekker wandel echt genieten groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active