femkenoorwegen.reismee.nl

Wat een werkweek had moeten zijn.......

Daar ben ik weer na een week. Van alles is gebeurd in deze week. Zo begon ik aan een normalen werkweek dacht ik en uiteindelijk heb ik maar een werkweek van 3 dagen gehad. Eigenlijk zouden Peggy en Michel pas zaterdag komen of ja gisteren. We zouden dan de Trollentonga gaan bewandelen. Maar mijn baas kwam vertellen dat het andere dagen beter weer zou worden en dat het geen probleem zou zijn als ik een andere dag zou gaan. Maar helaas het kon niet want ze hadden pas vanaf donderdag de auto. Maar als ik dan wilde mocht ik ook naar Bergen een dagje, waar zei waren. Dus ben ik donderdag met de boot en toen met de bus naar Bergen gereisd. Daar samen de dag doorgebracht. Beetje het stadje verkennen en daarna nog met de segway! Ook wel leuk haha. Daarna nog wat gegeten in Bergen en toen gingen we weer terug naar Lothe, de plaats waar ik verblijf. Zei konden ook hier slapen in een huis, waar ze hun eigen kamer hadden. Alles maar net gered, of ja echt de laatste boot die die dag over ging hebben we gehaald. Maar goed we hebben het gehaald.

We zouden de volgende dag naar de Trollentonga gaan, maar ondertussen was het weer weer anders en hebben we onze planning weer omgegooid. Dus hadden we net iets meer rust, konden we savonds nog een drankje doen en iets later naar bed Dus volgende dag zijn we hier de berg op geweest, helaas geen uitzicht en heel de route regen maar toch was het mooi! Helemaal doorweekt kwamen we weer terug. Toen we terug kwamen wilde we iets eten in Utne en zei sliepen daar ook. Dus hadden we bedacht als ik daar nou ook blijf dan hoeven we savonds niet weer terug te rijden en de volgende dag hoefden ze me dan ook niet weer op te halen. Want we zouden 5 uur wegrijden. Nou wij dus vragen en ja het kon. Maar wat was het nou, ze vertelde daar dat er een berg was die eigenlijk veel mooier was dan de trollentonga, om te belopen. Dus die avond hebben we ineens weer bedacht om een andere wandeling te gaan doen. 1 die iets minder heftig zou zijn en veeeeeeel minder toeriste! Dus we hadden weer meer tijd en we hoefden de volgende dag niet zo vroeg op. Maar goed eten, dat moesten we ook nog, zoals we begrepen hadden konden we meedoen met een bbq of naar het hotel in utne. Nou wij eerst kijken bij het hotel, helaas niet voor mensen van buiten af. Dus weer terug, vertelde ze inderdaad dat we mee konden doen, alleen met ons eigen eten, dusss ja en de supermarkt was al dicht. Dus nog geen eten. Uiteindelijk kwamen we bij een wegrestaurantje waar we gegeten hadden en heel toevallig was dat een nederlander, die al 52 jaar daar woont. Ze wist veel te vertellen. Toen zijn we terug gegaan en hebben we nog even een spelletje gedaan en daarna zijn we gaan slapen.

Vandaag zouden we eigenlijk max. 10:30 de boot pakken, maar dat is een uur later geworden. Nog een stukje rijden met de auto en dan konden we beginnen een een wandeltocht. Mooie wandeltocht was het, naar de top van de berg en dan kon je zo heel de fjorden in kijken heel gaaf. Heel de weg hebben we dan ook gewoon om ons heen kunnen kijken, behalve op het moment dat we echt het puntje behaalde, toen kwam er ineens een wolk en zagen we niets meer, heel erg jammer. Terug naar beneden ging allemaal wat sneller, het was een fijne weg om terug te wandelen, beetje joggend de berg af. Ik denk dat we de berg op 3 a 4 uur overgedaan hebben en de terug weg 2 uur. Flink verschil!! Onderweg wel een paar keer uit geschoven, net niet helemaal gevallen, scheelde niet veel. Michel lag trouwens wel echt plat op de grond te kijken, erg grappig! Nou ook deze keer moesten we weer de boot halen en gelukkig was het vandaag wat ruimer gelukt. Deze nacht konden ze weer hier slapen, hier konden we koken dus hebben we een lekkere pasta gemaakt met een lekker toetje na. Nog even wat foto's bekeken, van de dagen en toen naar bed. En vandaag zijn ze weer vertrokken.

Nu is het wachten op mijn volgende bezoek, papa en mama, die komen met mijn verjaardag!!!

Meer foto's te zien bij foto's onder de naar Peggy en Michel!

Reacties

Reacties

Mara

Zoooo blij om je nu te zien ?

Annie Veldkamp,

Super leuk Femke

Dick

Hoi femke dat zijn leuke uitstapjes leuk om te volgen Het is er echt mooi geniet er van en werk ze groetjes dick en marian

Lenie

Wat is het toch leuk om al je verhaaltjes te lezen, Femke.
Ik kan zien dat je het daar naar je zin hebt. Ondanks dat je zegt dat het er regent, zie je dat niet op de foto's. Ik zal je wat zon sturen!

Dianne

Alweer 'n week voorbij. Wat een avontuur weer. Je moet wel steeds schakelen. Knap hoor. Maar goed dat je een baas hebt die flexibel is. Je moet maar zo denken: achter de wolken schijnt de zon en die zal er beslist wel eens doorheen schijnen. Nog even en dan komt je vader en moeder en die brengen heel veel knuffels voor je mee. Van iedere lezer wel 1 denk ik. Als ze dit lezen geven ze er ook 1 van mij.

Francien

wat is dat genieten zeg de verhalen worden steeds leuker fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt

Tante Annelies

Wat leuk die verhalen en foto s,heel mooi land ook,wel stil lijkt mij en weinig mensen.
Ik zou zeggen werk ze en geniet van je vrije momenten. Hou doe xxx

johanita

Mooi dat je zo geniet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active