femkenoorwegen.reismee.nl

Normalen week, of toch niet

Ten eerste begin ik dit verhaal, met het feit dat niemand in Nederland mag zeuren over het weer! Deze week is hier namelijk begonnen met regen en hij eindigt ook met regen!! Ik kan gewoon op 1 hand de echte mooie dagen tellen! En dan zeggen jullie natuurlijk risico van Noorwegen, klopt maar het is dit jaar gewoon abnormaal. Zelfs de Noren zeggen dat het slecht is. Maar ja dat bederft verder de pret niet echt hoor, hoop elke dag wel op een beetje zon. En al de zon die schijnt ben ik dan ook extra gelukkig mee! Dat dus!!

Zoals al de weken beginnen aan de keukentafel, met een ontbijtje, samen met de moeder van hem. Zo was dat deze week ook, alleen deze week een beetje anders. We hebben vanuit de keuken een heel mooi uitzicht over de camping en over het water en de bergen! Maar wat was het nou, er liepen ineens 9 schapen te genieten van de appels die voor verkoop zijn en ze wilde bijna de camping op. Ze waren ontsnapt dus... Mijn werkdag begon dus met terug jagen van 9 schapen naar hun eigen plek! Hele uitdaging met 9 schapen die eigenwijs zijn en het groene gras en de appels veel interessanter vinden. Maar het was gelukt. Het was zo grappig om te zien. Ik liep achteraan en hij voor met het voer. Soms gingen we even rennen, dan kwamen ze beter achter hem aan, maar dat is z'n komisch gezicht! Alles vliegt heen en weer die kont en dat haar(wol) en vooral bij 1 schaap die had eigenlijk te grote uieren dus dat zat gewoon in de weg, maar het bengelde ook allemaal op en neer Helaas heb ik geen filmpje, want ja de week begon met stromende regen. Verder de dag was niets bijzonders.

Een andere dag gingen we even andere kersen plukken, zure kersen! Die gebruiken ze voor jam of siroop! En ja het was even mooi weer! We hadden de eerste emmer gevuld en we wilde die even wegzetten, maar toen kwam er een heel mooi klein vogeltje, heel strand even wat kersen eten uit de emmer. Helaas heb ik dat niet op de foto gekregen. Maar ik mocht mijn grote camera pakken en toen heb ik toch wel even een mooi plaatje van hem geschoten! Even gevraagd wat het voor vogeltje is en als het goed is, is het een Juveniel Roodborstje!

En dan vandaag! De berg weer op geweest, het heeft dan ook 1 voordeel dat het regent. Het plan was namelijk dat hij mij ging leren vuur te maken, want het is heel belangrijk dat je altijd vuur kan maken met wat voor weer dan ook! En we zouden dan eerst een paar blauwe bessen plukken en dan zouden we die opeten met zelfgebakken pannenkoeken! Dus met volle moed zijn we de berg opgelopen! Ten eerste geen blauwe bessen te bekennen. Helaas, maar wel ander soort vruchten, blijkbaar heel lekker, alleen ik vind ze niet lekker. De naam ben ik vergeten. Maar ze lijken een beetje op bramen en frambozen. Maar goed die stonden er dus wel genoeg!

Die hebben we dus heel veel geplukt! En daarna verder naar zijn hut, hopen dat we zijn schapen zagen! Helaas niets gezien en toen we dus eenmaal bij zijn hutje waren hebben besloten om daar te blijven en daar het kacheltje aan te steken! En daar de pannenkoeken te bakken. Ook best fijn eigenlijk, aangezien alles nat was van de regen! En de pannenkoeken smaakten heerlijk!

Oh ja even voor de leuk! We zijn allemaal kikkers tegen gekomen. Groot, klein! Op de foto was de grootste die we gezien hebben.

Zo ja dat was het dan weer voor deze week. Op naar een nieuwe week! De week van mijn verjaardag en de dat papa en mama gaan komen zin in! Misschien tot volgende week, als ik tijd heb als papa en mama er zijn! Maar jullie horen weer van mij!! Dooeeg!!

Reacties

Reacties

Joke

Het was weer een gezellig verhaal Femke.
Jammer alleen van het weer hè, maar het heeft soms ook z'n voordelen niet? Wat gezellig dat papa en mama op je verjaardag komen. Worden het pannenkoeken of iets anders lekkers als traktatie? Trouwens die pannenkoeken daar in de hut zagen er smakelijk uit.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal Femke.
Groetjes vanuit Rooi,
Joke

OMA

Die pannenkoeken zien er wel echt lekker uit ,het is zeker wel heel komisch om achter die schapen aan te hollen .Zo te horen vermaak jij je wel .Maar volgende week is een feestweek voor jou ,geniet ervan .Ik geef wel een koffertje zon mee voor je verjaardag. Ik heb weer genoten van je verhaal . Gr en een dikke XXXXX

Francien

goh wat geniet ik van je verhalen zo mooi zo puur geweldig moedig

Tant Diny

Allemaal heel leuke verhalen super ik ben heel trots op je xxx

Dianne

Wat een mooi verhaal weer. En wat een prachtige foto's.
Die soort van bramen zien er toch wel heel lekker uit.
En je hebt er een hele mooie foto van gemaakt.
Ik zou zeggen een hele fijne verjaardag zaterdag en geniet als papa en mama er zijn. We horen wel van hun hoe het geweest is. Groetjes.

Annelies

Je kunt lezen dat je het goed naar de zin hebt,alleen al die regen daar wordt je niet blij van.
Ik vindt het leuk dat ik je belevenissen kan lezen.
Oja onze oranje voetbal vrouwen zijn Europees kampioen geworden vanmiddag groot feest in utrecht?ik eens je vasy siper weken met je pa en ma en vast een zalig uit einde en een goed nieuw levens jaar.?????

Annelies

Er staat een fout in het vorige bericht,ik wens je super dagen met je pa en ma.

Ingrid

He lieve Femke, weer een heerlijk verhaal?. En wat een prachtige foto's?. Heel veel plezier met jullie pap en mam, want die zullezullen er al wel zijn. Fijne verjaardag alvast.?

door en toon

Femke om niet te laat te komen willen wij je van harte feliciteren met je verjaardag op zaterdag maak er een fijne en leuke dag van maar dat zal wel lukken zeker omdat jullie pap en mam er zijn(de grappenmakers) versieren de boel wel (ha ha ) doe ze allemaal de groeten en geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toon en Door

Koekepan

Ha femke hoemeer ik je fotos bekijk hoe jaloerser ik word erg mooi daar gr uit rooi

Dianne

Van❤️te gefeliciteerd vandaag. Maak er een mooie dag van met alle lieve mensen om je heen.
Geniet ervan.
???☕️???

Lenie

Hoi Femke, ik wist niet precies wanneer je jarig was. Dus na wat zoekwerk zag ik dat je gisteren jarig bent geweest. Alsnog van harte gefeliciteerd!! dagje te laat maar niet minder gemeend. Fijne tijd met papa en mama hé! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active